תפריט סגור

תכשיטים מזהב:

זהב הינה מתכת רכה ביסודה שצבעה צהוב, הגדרת המתכת היום הינה כפי שהייתה בעבר הרחוק בקראט. קרט הינו  4.1666% זהב טהור .  ההגדרה של זהב טהור הוא זהב  24  קראט.
בזהב 24 קרט לא ניתן לייצר תכשיטים, לכן מערבבים את הזהב בחום גבוה עם מרכיבים נוספים כגון נחושת, כסף, אבץ, ניקל פלדיום  ובכך יוצרים מתכת קשה בצבעים שונים. בדרך זו ניתן להגיע ל ייצור תכשיטים מזהב.
עם נוסיף לזהב יותר נחושת נוכל לייצר תכשיטים מזהב אדום, אם נוסיף לזהב יותר כסף נוכל ליצר תכשיטים מזהב צהוב, אם נוסיף לזהב פלדיום נוכל ליצר תכשיטים מזהב לבן.
זהב 18 קרט =  75% זהב טהור + 25% תוספים  מכאן שסימון  זהב 18 קרט הוא 750.
זהב 14 קרט =  58.5% זהב טהור + 41.5% תוספים מכאן שסימון זהב 14 קרט הוא 585 .
זהב 9  קרט =  37.5% זהב טהור + 62.5% תוספים מכאן שסימון זהב 9 קרט הוא 375.

תכשיטים מכסף:

הכסף הינו מתכת רכה מאוד וכתוצאה מכך לא ניתן לייצר תכשיטים מכסף טהור.
הגדרת כסף טהור הינה 999 כלומר 96% כסף טהור.
כדי ליצר תכשיטים מכסף יש לערבב את הכסף הטהור בנחושת. יש לקחת 92.5% כסף טהור ולהוסיף לו 7.5% ההגדרה של  תכשיטים מכסף היא 925.

תכשיטים מגולדפילד:

לייצור תכשיטים מגולדפילד הגיעו רק בשנים האחרונות. פרוש המילה גלודפילד היא "זהב ממולא", מטרתו העיקרית של הגולדפילד הינה להוזיל את עלות התכשיטים.
להכנת הגולדפילד ממלאים את הזהב לרוב 14 קרט במתכת בסיס בדרך כלל פליז. את המתכות מתיכים  בחום גבוה במיוחד והתוצאה שמתקבלת היא תכשיט ששכבתו החיצונית כ-5%  זהב והפנים הינו מתכת בסיס – מתכת תומכת כגון פליז.
התנהגות תכשיטים מגולדפילד הינה כהתנהגות תכשיטים מזהב. הגולדפילד ברוב המקרים מהווה פתרון טוב למי שרגיש לתכשיטים שאינם זהב.
בניגוד לתכשיטי זהב מצופים שבהם הציפוי היא שיכבה דקה אשר מתקלפת עם הזמן, גולדפילד נשמר לאורך זמן.

Call Now Button